Evaluarea insertiei profesionale a absolventilor Universitatii “Ovidius” din Constanta, Facultatea de Matematica si Informatica

3.1 Specializarea Informatica

Prezentul document reprezintă o sinteză, la nivel de facultate, a rezultatelor evaluării inserţiei profesionale a absolvenţilor facultăţii de Matematică și Informatică, specializarea Informatică

promotia 2014.

PARAMETRII EVALUAŢI: 

• INTERVALUL DE TIMP DINTRE ABSOLVIRE ŞI ANGAJARE

• INSERŢIA ÎN MUNCĂ ÎN TIMPUL STUDENŢIEI

• EFICIENŢA PROGRAMELOR DE STUDII PRIVIND:

  • -angajarea în specializarea studiată
  • -nivelul de cunoştinţe dobândite în facultate, în raport cu cerinţele postului
  • -nivelul de adecvare al postului ocupat cu nevoile de dezvoltare în carieră

     

    • NIVELUL DE INSERŢIE ÎN PROGRAME DE STUDII POSTUNIVERSITARE

    • INTENŢIONALITATEA ABSOLVENŢILOR DE A URMA STUDII MASTERALE

    • DORINTA ABSOLVENŢILOR DE A URMA STUDII MASTERALE LA UNIVERSITATEA ,,OVIDIUS”.

  • Evaluarea a fost realizată în anul 2014, luna Octombrie, la trei luni de la absolvire, prin metoda chestionarului; 

     

     

  • Evaluarea s-a realizat de către personalul Centrului de Consiliere Educationala si Profesionala.

     

  • Cifrele din studiu au fost obtinute cu participarea a 60 persoane.

     

    FORMA DE ÎNVĂȚĂMÂNT ABSOLVITĂ

    • 100% dintre absolvenții chestionați au frecventat cursuri la zi;

     

    INTERVALUL DE TIMP DINTRE ABSOLVIRE ŞI ANGAJARE 

    INSERŢIA ÎN MUNCĂ ÎN TIMPUL STUDENŢIEI

     

    • 0 %-dintre absolvenți sunt angajați după absolvire;
    • 23.33 %-dintre absolvenţi sunt angajaţi din timpul studenției;
    • 76.67 %-dintre absolvenți sunt în cautarea unui loc de muncă;

    Interpretare:

    Se constată o rată a ocupării în muncă încă din timpul studenţiei de 23.33%;

    Procentajul de absolvenţi în căutare de loc de muncă este de 76.67%.

    Procentajul de 76.67%, absolvenți în căutarea unui loc de muncă, ridicat, se datorează timpului scurt de la absolvirea facultății (iulie 2014) până la momentul chestionării (octombrie 2014), dorinței de a identifica un

    loc de muncă adecvat pregătirii şi mai ales aspiraţiilor formulate de absolvenţi. 

    EFICIENŢA PROGRAMELOR DE STUDII:

    • 42.86%-dintre absolvenţii angajati profesează în domenii ce corespund pregătirii;
    • 42.86%-dintre absolventi afirmă că postul ocupat le oferă condiţii adecvate de dezvoltare în carieră;
    • 50%-dintre absolventi afirmă că nivelul de cunoştinţe dobândite în facultate este adecvat în raport cu cerinţele postului;

       

    Interpretare:

    Rata inserţiei în muncă în specializarea studiată este, de asemenea, ridicată dupa absolvire şi demonstrează o eficienţă ridicată a programelor de studii;

    Angajarea în specializarea pentru care absolvenţii s-au pregătit este in relatie pozitiva cu nivelul de adecvare al cunoştinţele dobândite în facultate raportat la postul ocupat, dar şi cu perspectivele de dezvoltarea a carierei oferite de postul actual de muncă.

    NIVELUL DE INSERŢIE ÎN PROGRAME DE STUDII POSTUNIVERSIARE:

     

    • 41.67%-dintre absolvenți urmează sau au urmat studii masterale;
    • 80%-dintre aceștia, urmează sau au urmat masterate la Universitatea ,,Ovidius”din Constanța;
    • 95%-dintre absolvenții care nu urmează studii masterale, ar dori să studieze în continuare la Univeritatea,,Ovidius”din Constanța;

      Interpretare:

      Avand în vedere că 41.67% dintre absolvenţii promoţiei 2014 urmează studii masterale, evidențiază o implicare faţă de propria evoluţie profesională şi responsabilitate în raport cu nivelul de competenţă scontat.

        Rata crescută a celor care urmează studii masterale la Universitatea “Ovidius” denotă bunele raporturi şi încrederea în programele de studii, precum şi o bună absorbţie a pieţei muncii locale şi regionale pentru absolvenţii universităţii, tradusă într-o bună adecvare a programelor de studii cu piaţa muncii.

        Procentajul ridicat al celor care ar dori să urmeze programe de studii la Universitatea “Ovidius” demonstrează abilitatea instituţiei de a-şi menţine beneficiarii şi de a propune programe de studii adecvate cerinţelor pieţei muncii şi nevoilor de instruire concrete, manifestate de beneficiarii prezenţi

     

  1. Structura esantionului de absolventi detinatori ai diplomei de licenta

 

-Structura esantionului in functie de forma de invatamant:

Fig. 1

  1. Situatia ocupational-profesionala

Fig. 2

Intrebare chestionar: “Daca sunteti angajat(a), postul ocupat corespunde pregatirii dvs.?”

Fig. 3

  • Intrebare chestionar: Postul actual va asigura conditii de afirmare si evolutie in cariera?”

Fig. 4

  • Intrebare chestionar: Cunostintele dobandite in facultate contribuie la afirmarea dvs. in cariera?”

Fig. 5

  • Intrebare chestionar: Ati avut/aveti dificultati in gasirea unui loc de munca?”


Fig. 6

  • Intrebare chestionar: “Frecventati studii masterale sau post universitare?”


Fig. 7

  • Intrebare chestionar: “Daca da*, unde anume?”

[*- frecventati studii masterale sau post universitare]


Fig. 8

  • Intrebare chestionar: “Daca nu frecventati studii masterale sau postuniversitare, ati dori sa realizati acest lucru?”


 

 

Fig. 9

Intrebare chestionar: daca da, unde anume?

Fig.10

PRECIZARE:

Baza de date şi documentele ce conţin răspunsurile nominale ale absolvenţilor, precum şi toate informaţiile ce stau la baza evaluărilor se supun Legii 677/2001, privind protecţia datelor personale şi prevederilor Legii 213/2004, Codului Deontologic şi de Procedură Disciplinară ale Psihologului.

Informaţiile sus-menţionate pot fi consultate, la cerere, de către responsabilii autorizaţi, exclusiv la sediul Centrului de Consiliere Educațională, care îşi asumă responsabilitatea pentru corectitudinea şi veridicitatea şi confidenţialitatea înregistrărilor.    

3.2 Specializarea Matematica-Informatica

Prezentul document reprezintă o sinteză, la nivel de facultate, a rezultatelor evaluării inserţiei profesionale a absolvenţilor facultăţii de Matematică și Informatică, specializarea Matematică-Informatica
promotia 2014.

PARAMETRII EVALUAŢI: 

• INTERVALUL DE TIMP DINTRE ABSOLVIRE ŞI ANGAJARE

• INSERŢIA ÎN MUNCĂ ÎN TIMPUL STUDENŢIEI

• EFICIENŢA PROGRAMELOR DE STUDII PRIVIND:

  • -angajarea în specializarea studiată
  • -nivelul de cunoştinţe dobândite în facultate, în raport cu cerinţele postului
  • -nivelul de adecvare al postului ocupat cu nevoile de dezvoltare în carieră
  • • NIVELUL DE INSERŢIE ÎN PROGRAME DE STUDII POSTUNIVERSITARE

    • INTENŢIONALITATEA ABSOLVENŢILOR DE A URMA STUDII MASTERALE

    • DORINTA ABSOLVENŢILOR DE A URMA STUDII MASTERALE LA UNIVERSITATEA ,,OVIDIUS”.

  • Evaluarea a fost realizată în anul 2014, luna Octombrie, la trei luni de la absolvire, prin metoda chestionarului;
  • Evaluarea s-a realizat de către personalul Centrului de Consiliere Educationala si Profesionala.
  • Cifrele din studiu au fost obtinute cu participarea a 17 persoane.

    FORMA DE ÎNVĂȚĂMÂNT ABSOLVITĂ

    • 100% dintre absolvenții chestionați au frecventat cursuri la zi;

    INTERVALUL DE TIMP DINTRE ABSOLVIRE ŞI ANGAJARE 

    INSERŢIA ÎN MUNCĂ ÎN TIMPUL STUDENŢIEI

    • 11,76 %-dintre absolvenți sunt angajați după absolvire;
    • 29,41 %-dintre absolvenţi sunt angajaţi din timpul studenției;
    • 58,82 %-dintre absolvenți sunt în cautarea unui loc de muncă;

    Interpretare:

    Se constată o rată a ocupării în muncă încă din timpul studenţiei de 29,41%;

    Procentajul de absolvenţi în căutare de loc de muncă este de 58,82%.

    Procentajul de 58,82%, absolvenți în căutarea unui loc de muncă, ridicat, se datorează timpului scurt de la absolvirea facultății (iulie 2014) până la momentul chestionării (octombrie 2014), dorinței de a identifica un
    loc de muncă adecvat pregătirii şi mai ales aspiraţiilor formulate de absolvenţi.

    EFICIENŢA PROGRAMELOR DE STUDII:

    • 57,15 %-dintre absolvenţii angajati profesează în domenii ce corespund pregătirii;
    • 57,15%-dintre absolventi afirmă că postul ocupat le oferă condiţii adecvate de dezvoltare în carieră;
    • 71,43%-dintre absolventi afirmă că nivelul de cunoştinţe dobândite în facultate este adecvat în raport cu cerinţele postului;

    Interpretare:

         Rata inserţiei în muncă în specializarea studiată este, de asemenea, ridicată dupa absolvire şi demonstrează o eficienţă ridicată a programelor de studii;

    Angajarea în specializarea pentru care absolvenţii s-au pregătit este in relatie pozitiva cu nivelul de adecvare al cunoştinţele dobândite în facultate raportat la postul ocupat, dar şi cu perspectivele de dezvoltarea a carierei oferite de postul actual de muncă.

    NIVELUL DE INSERŢIE ÎN PROGRAME DE STUDII POSTUNIVERSIARE:

    • 58,82%-dintre absolvenți urmează sau au urmat studii masterale;
    • 80%-dintre aceștia, urmează sau au urmat masterate la Universitatea ,,Ovidius”din Constanța;
    • 80%-dintre absolvenții care nu urmează studii masterale, ar dori să studieze în continuare la Univeritatea,,Ovidius”din Constanța;

      Interpretare:

        Având în vedere că 58,82% dintre absolvenţii promoţiei 2014 urmează studii masterale, evidențiază o implicare faţă de propria evoluţie profesională şi responsabilitate în raport cu nivelul de competenţă scontat.

         Rata crescută a celor care urmează studii masterale la Universitatea “Ovidius” denotă bunele raporturi şi încrederea în programele de studii, precum şi o bună absorbţie a pieţei muncii locale şi regionale pentru absolvenţii universităţii, tradusă într-o bună adecvare a programelor de studii cu piaţa muncii.

        Procentajul ridicat al celor care ar dori să urmeze programe de studii la Universitatea “Ovidius” demonstrează abilitatea instituţiei de a-şi menţine beneficiarii şi de a propune programe de studii adecvate cerinţelor pieţei muncii şi nevoilor de instruire concrete, manifestate de beneficiarii prezenţi

  1. Structura esantionului de absolventi detinatori ai diplomei de licenta

-Structura esantionului in functie de forma de invatamant:

Fig. 1

  1. Situatia ocupational-profesionala

Fig. 2

-  Intrebare chestionar: Dacă v-ați angajat după absolvire, la cât timp după absolvire v-ați angajat?


Fig. 3

  • Intrebare chestionar: “Daca sunteti angajat(a), postul ocupat corespunde pregatirii dvs.?”


Fig. 4

  • Intrebare chestionar: Postul actual va asigura conditii de afirmare si evolutie in cariera?”


Fig. 5

  • Intrebare chestionar: Cunostintele dobandite in facultate contribuie la afirmarea dvs. in cariera?

Fig. 6

  • Intrebare chestionar: Ati avut/aveti dificultati in gasirea unui loc de munca?”


Fig. 7

  • Intrebare chestionar: “Frecventati studii masterale sau post universitare?”


Fig. 8

  • Intrebare chestionar: “Daca da*, unde anume?”

[*- frecventati studii masterale sau post universitare]


Fig. 9

  • Intrebare chestionar: “Daca nu frecventati studii masterale sau postuniversitare, ati dori sa realizati acest lucru?”

Fig. 10

Intrebare chestionar: daca da, unde anume?

Fig.11

PRECIZARE:

    Baza de date şi documentele ce conţin răspunsurile nominale ale absolvenţilor, precum şi toate informaţiile ce stau la baza evaluărilor se supun Legii 677/2001, privind protecţia datelor personale şi prevederilor Legii 213/2004, Codului Deontologic şi de Procedură Disciplinară ale Psihologului.

    Informaţiile sus-menţionate pot fi consultate, la cerere, de către responsabilii autorizaţi, exclusiv la sediul Centrului de Consiliere Educațională, care îşi asumă responsabilitatea pentru corectitudinea şi veridicitatea şi confidenţialitatea înregistrărilor